درخشش موسیقی مدرن در جشنواره موسیقی فجر
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، گروه 'تریوی كالین والون' از كشور سوییس متشكل از نوازندگانی شامل 'كالین والون' نوازنده پیانو، 'پاتریس موره' نوازنده كنترباس و 'ساموئل روهرر' نوازنده سازهای كوبه‌ای شب گذشته(سه شنبه) در دومین روز اجراهای بخش بین الملل بیست وهفتمین جشنواره موسیقی فجر به صحنه رفت.

با نوازندگی 'پاتریس موره' نوازنده ساز كنتر باس، قسمت اول كنسرت آغاز شد. این گروه از ابتدا سعی می كرد با تمام داشته های موسیقایی خود در انتقال مفهومی موسیقی، موفق عمل كند.

پدهای پیانو كه با تكرارهای مداوم همراه بود، بستر آرامی را برای ادامه اجرا فراهم می كرد، مهمترین قابلیت این گروه، اجرای جمله های كوچك اما مفهومی بود كه با فضای فلاژوله(نوعی تكنیك نوازندگی) كنترباس و تولید اصوات از سوی نوازنده دارم تثبیت می شد.

'ساموئل روهرر' نوازنده درام نیز در اجرای جمله های ریتمیك موفق عمل می كرد كه این مهم در بداهه پردازی بر روی دور 12، در كنار دیگر اعضای گروه مشهود بود.

تكرار تم های بریده شده و مدلاسیون های زود گذر، از دیگر قابلیت های اجرایی این گروه بود كه نشان داد این گروه در كنار اجرای خوب، گذارهای ملودیك و ریتمیك را به خوبی ادا می كند.

یكی از قابلیت های اجرایی این گروه رعایت نوآنس در بیان ملودی بود كه این امكان را به گروه می داد كه در مدت كوتاهی صدا را به بلندترین و آرام ترین حد ممكن برساند.

یكی از تكنیك های اجرایی مرسوم در این نوعی موسیقی، پیتسی كاتوهای (زخمه با انگشت راست) ساز كنتر باس است كه 'پاتریس موره' نیز به خوبی این تكنیك را اجرا می كرد كه موجب شد فضای امن و آرامی برای بداهه پردازی های پیانو و درام فراهم شود.

'كالین والون' نوازنده پیانو نیز مهمترین بخش اجرای ملودیك این گروه را بر عهده داشت كه بر پایه فضا سازی و بداهه پردازی و پرش های متعدد فواصل موسیقایی استوار بود.

با فلاژوله های كنترباس، بخش دیگری از این اجرا آغاز شد و نوازندگان سعی می كردند فضایی كاملا غیر موزیكال را با گیلیساندوها و تكنیك های اجرایی غیر مرسوم برای پیشبرد مفاهیم موسیقایی خود فراهم كنند.

یكی از بهترین قسمت های این كنسرت، كادانس پایانی بود كه پس از بداهه پردازی های متعدد در بالاترین قدرت صدادهی اركستر با یك آكورد دیسوناس پایان یافت.

موسیقی اجرایی توسط این گروه طی كنسرت، یك خط موازی و آرام را دنبال كرد كه این نوع بیان موسیقایی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

بیست وهفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا 30 بهمن ماه ادامه دارد.

فراهنگ ** 9252 ** 1071





:: برچسب‌ها: به من , سفر , بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 563
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: